Cerita Ngeri Di Malam Hari


Assalamualaikum and Salam 1Malaysia....
Note : Harap maaf dengan penggunaan 'gua' dan gaya penulisan dalam entry kali nie... Another side of me yang 50% bad, 25% nice & 25% everything else.. Everybody have those days...

****************

Korang tinggal kat mana? Apa jenis rumah korang tinggal?

Setakat nieh gua masih tinggal kat umah parents gua... and rasa nya maybe akan terus kekal kat umah tuh kot... (seems that gua still single... and available for interview.. hik hik! gatai!)

Gua bukan nak cerita pasal umah or status gua nieh, gua nak sound pasal hal kejiranan jer... kalau laa gua ada kuasa, gua nak implement seperti yang dibawah :

1. Diwajibkan ada aktiviti kejiranan - donation per lorong ke, street party ke (bukan party liar tau - flea market ke, buat makan - makan ke...) :D


2. Setiap kawasan perumahan mesti ada dewan untuk kegunaan masyarakat setempat di samping pusat belia or info terkini boleh disalurkan.

3. Tidak dibenarkan sebarang korekkan/ketukkan/perkelahian/rengekkan selepas pukul 12 tengah malam until 7am didalam atau diluar rumah.. (yang keterlaluan)

Orang kata bercakap mengikut pengalaman so gua memang ada pengalaman ngeri laaa (haaa jangan tutup lampu yer) dikala gua tengah layan gua punya migrain... masa tuh gua baru dapat jiran baru... pagi tuh mader (baca : mother) gua baru jer beramah mesra - mader gua kata baik jer rupa budak fomfuan (baca: perempuan)sebelah...

TAPI... bila tepat jam 11:45pm dikala lorong rumah gua dah mula sepi... Dikala hujan mula turun dengan tidak berapa lebatnya.. Dikala kucing gua yang gemuk dan gebu macam gua nieh dah nak masuk part two di alam mimpi nya... tetiba....,

DOOORKKK~!! DOOORKKK~!! DOOOOORK~!

dan ianya akan berlarutan selama beberapa minit...

Aduyaiii bai... Gua dah seram sejuk dah... Gua pun ingat mungkin gak denyutan kepala gua tu yang semakin bingit rupanya dia pi ketuk paku kat dinding tuh pa crita? pukul 11:45pm tau... urgent sangatkah? itu gua tak tau...tapi gua seyes bengkek... kalau dalam manga rupa gua dah hitam disamping asap menyelubungi kepala gua....
Taken from Zerochan

(Perhatian : Mungkin bagi korang yang berada di Key El (KL, Ooh KL, Oh lupa bilang korang tuh di KL <--- Sleeq kata.. hehehe) rasa kol 11:45PM tuh masih awal... tapi kat Kuching.. lorong umah gua sunyi!! 

Kalau gua nyanyi lagu 'Andaiku bercinta lagi' dengan penuh penghayatan, for surelah kedengaran sampai ujung lorong... Kompom akan terjadinya acara ketuk - ketuk kepala macam dalam crita 'Masam - Masam Manis' - Allahyarham Tan Sri P. Ramlee nyer movie... Itu pun kalau sempat - kalau ujan dah turun, postponed je laa..)


The next day gua sound kat mader gua suruh sound kat aweks yang dia kata baik budi bahasa tuh... 

Diorang boleh kata sorry makcik, takde tempat nak sidai baju dan seluar kecik... 

W.T.H.??? <-- sila rungkaikan sendiri..

Itulah gua dah kata gua nieh bolehlaa budak baik (walaupun hanya 25% je dalam bloodstream gua nie)- sebab gua takde nak buat keja bodoh macam nie... Kenapa time siang tak perasan dalam umah takde tempat nak sidai baju? Berapa banyak masa dirumah... boleh duk ngan boypren lelama kat luar, ketawa, menjerit sana sini, menyanyi kat beranda umah di kala letrik takde... Kenape bila pukul 11pm keatas ada jer menda nak di ketuk kat dinding??

Blom lagi datang sengal mat - mat cintan-yang-kadar-hormon-meningkat nak ajak awek diorang study-group (bersangka baik gua nieh) siap blow - blow motorsikal sekitar tuh pukul 2am apa kes? 
Bila kita buka pintu depan nak gi face-to-face tau plak cabut... Pastu bila siang menjelma.. Sunyi tiada ketukkan, nyanyian merdu, gaduh - gaduh, blow - blow manja motorsikal...

Gua takde kes pasal orang nak watper dalam hidup diorang tapi diorang kena lah timbang rasa... So gua harap message nieh sampai kat sesapa yang selalu buat perangai cenggini... Tak baik tau.... free jer dapat doa tak baik.... hahahah.... Gua pun tak pasal - pasal dapat dosa mencarut! Kucing gua pun tak pasal - pasal jadi mangsa gomol...! <-- ok tiada kaitan~!

Fikir - fikirkanlah yer...

Assalamualaikum.... and Good bye for now....

NTGravity : teenagers!!!!! Swear i never be like them... Maybe worst tapi takler sampai menyusahkan jiran... Hanya roommate jer laa.. kena prank... huhu!

Haiiitt~

You Might Also Like

0 Rants Found

NTGravitians.. you have something to say?
Please do... Thanks~♥!